Google

Featurebox horny

sobota 11. januára 2014

Ako zlúčiť stĺpce v exceli a zachovať ich obsah?

Ahojte

Stavím sa, že ste už niekedy potrebovali zlúčiť jeden alebo viac stĺpcov v Exceli. Napríklad keď máte v jednom stĺpci mená a v druhom priezviská.

Ako ste zlučovali stĺpce doteraz?

 

Pravdepodobne ste si označili oba stĺpce, klikli na pravé tlačidlo a dali "formátovať bunky" + "Zarovnanie" + "Zlúčiť bunky"

Toto vám ale umožnilo zachovať len obsah, ktorý bol v ľavej hornej bunke.


Funkcia pre zachovanie obsahu dvoch a viacerých bunjek

Na zachovanie obsahu dvoch alebo viacerých stĺpcov slúži nasledujúca funkcia:

CONCATENATE ( text1 ; text2 ;...)

 

Ako reálne funguje funkcia CONCATENATE?  

  

Ukážeme si to na reálnom príklade. V stĺpci A máte názvy miest, v stĺpci B mená obvodných úradov. Potrebujete ich spojiť do jedného stĺpca C.

Do stĺpca C si nakopírujeme nasledujúci vzorec 
 =CONCATENATE(A1;" - ";B1)

Tu vidíme ako to vyzerá v praxi



PS: 
  • Prvý text sme nahradili kliknutím na konkrétnu bunku  (A1)
  • Jednotlivé texty oddeľujeme bodkočiarkou (;)
  • Text, ktorý nemáme vbunke, vložíme dopísaním medzi " " (" - ")
  • Ak sme s výsledkom spokojní tak vzorec pretiahneme do celého dokumentu

Ak vám táto informácia pomohla zazdieľajte tento článok.
Máte akékoľvek otázky? Pýtajte sa ma:) 


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

UA-51084172-1