Stavím sa, že ste už niekedy potrebovali zlúčiť jeden alebo viac stĺpcov v Exceli. Napríklad keď máte v jednom stĺpci mená a v druhom priezviská.
Ako ste zlučovali stĺpce doteraz?
Pravdepodobne ste si označili oba stĺpce, klikli na pravé tlačidlo a dali "formátovať bunky" + "Zarovnanie" + "Zlúčiť bunky"
Toto vám ale umožnilo zachovať len obsah, ktorý bol v ľavej hornej bunke.
Funkcia pre zachovanie obsahu dvoch a viacerých bunjek
Na zachovanie obsahu dvoch alebo viacerých stĺpcov slúži nasledujúca funkcia:
CONCATENATE ( text1 ; text2 ;...)
Ako reálne funguje funkcia CONCATENATE?
Ukážeme si to na reálnom príklade. V stĺpci A máte názvy miest, v stĺpci B mená obvodných úradov. Potrebujete ich spojiť do jedného stĺpca C.
Do stĺpca C si nakopírujeme nasledujúci vzorec
=CONCATENATE(A1;" - ";B1)
Tu vidíme ako to vyzerá v praxi
PS:
- Prvý text sme nahradili kliknutím na konkrétnu bunku (A1)
- Jednotlivé texty oddeľujeme bodkočiarkou (;)
- Text, ktorý nemáme vbunke, vložíme dopísaním medzi " " (" - ")
- Ak sme s výsledkom spokojní tak vzorec pretiahneme do celého dokumentu
Ak vám táto informácia pomohla zazdieľajte tento článok.
Máte akékoľvek otázky? Pýtajte sa ma:)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára