Obrázok pred zmenou polohy fotky |
Ahojte
Niekedy veľmi dávno som čítal článok, že niektoré príspevky majú viacej zdieľaní ako zobrazení. Žiaľ nepodarilo sa mi ho vygoogliť (ak ho nájde prosím pošlite mi ho).
Je to úplne logické. Sme zavalení tonami obsahu. Dnes môže ktokoľvek napísať čokoľvek. Je veľmi ťažké prečítať si všetko. Ako povedal Abraham Lincoln :
"Neverte všetkému čo nájdete na internete" - Iba žartujem:)
Našťastie ma administrátor konta Storyteller upozornil, že autor správy je imaginárna skupina ľudí, ktorá hrá eRPéGéčky (druh počítačových hier). Zazdieľal som jasnú blbosť. Keby bolo celé LA evakuované tak by toho boli plné správy, no nie?
Ako sa dá daný prúser vyžehliť? Mali by ste daný príspevok ihneď vymazať a tváriť sa, že sa nič nestalo? Nemyslím si.
Tak znie moja rada. Poďakujte sa osobe čo vás upozornila na preklep a ospravedlňte sa, že ste niečo také dopustili. Nalejte si trocha oleja na vašu hlavu. Ukážte, že sa za to doslova hanbíte. Teda, ak je tomu naozaj tak. Nie je nič horšie ako keď ste falošní na sociálnych siaťach. Ľudia vás rýchlo prekuknú.
Ak chcete aby ľudia vykonali ten jeden, konkrétny úkol, v mojom prípade aby si pozreli live stream (živý prenos) z TEDxTrnava, tak im to musíte všetko dať ako na striebornom podnose, musíte do príspevku vložiť hyperlink. Zabudli ste ho tam dať?
Nevadí, existuje jeden veľmi jednoduchý spôsob ako to napraviť. Viete ako na to? Len si rozkliknite príspevok a vpravo hore nájdete "Upraviť príspevok" vďaka ktorému doplníte hyperlink. URL adresu ("stránku") na miesto kam chcete dostať ľudí.
Zatiaľ som sa na tomto blogu o mikropodnikaní venoval hlavne mikroobsahu. Dúfam, že sa vám rady ako pripraviť zaujímavé prianie na Vianoce páčili.
Čo využívate viacej? Fotky alebo video? Použili ste už niektorú z rýchlo sa rozvíjajúcich, ale na Slovensku pomerne neznámych, platforiem? Ak áno ktorú? Dajte mi vedieť v komentároch.
Dnes si rozoberieme niektoré, veľmi časté, chyby na sociálnych sieťach. Tieto 3 chyby môžu totálne dehonestovať kvalitu vášho, inak úplne hodnotného, príspevku. Keďže spätnú väzbu málokto znáša dobre, tak začnem od seba. Nikto nie je dokonalý, každý robí chyby, ja tiež.
Nezmeníte rozlíšenie obrázku
Obrázok po zmene polohy fotky |
Viete aké rozmery by mali mať fotky na Facebooku? Viete aké veľké by mali byť profilové fotky, titulná fotka, fotky na vašej časovej osi a podobne? Ak áno gratulujem, ak nie nevadí. Napíšem vám o tom nabudúce. Sľubujem.
Najdôležitejšie je zapamätať si jedno číslo a to je 403. 403 pixelov je buď výška alebo šírka náhľadu (thumbnail) fotky na vašej časovej osi (timeline).
Ideálne je ak majú vaše obrázky rozmery 403 x 403 pixelov. Ak nie, môže sa stať, že vám ich Facebook, pri náhľade kúsok upraví, oreže. Viď fotku úplne hore.
Kde nájdete "Zmena polohy fotky" |
Zabudol som na zmenu rozlíšenia, tak mi Facebook odrezal zadok tej krásnej slečny. Následne príspevok nebol až taký provokačný a vizuálne atraktívny ako mohol byť.
Našťastie poznám funkciu "Zmena polohy fotky" ktorú nájdete keď kliknete na šípku smerujúcu dole (vpravo hore vo vašom príspevku) a pretiahol som ju do správnej polohy (druhá fotka, kus vyššie)
Tímto sa čiastočne kompenzovalo nie najvhodnejšie zvolené rozlíšenie fotky. Horšie je to s naprávaním nepríjemností, ktoré vzniknú keď urobíte druhú najčastejšiu chybu na sociálnych sieťach.
Tímto sa čiastočne kompenzovalo nie najvhodnejšie zvolené rozlíšenie fotky. Horšie je to s naprávaním nepríjemností, ktoré vzniknú keď urobíte druhú najčastejšiu chybu na sociálnych sieťach.
Uverejníte neoverený príspevok
Abraham Lincoln |
Niekedy veľmi dávno som čítal článok, že niektoré príspevky majú viacej zdieľaní ako zobrazení. Žiaľ nepodarilo sa mi ho vygoogliť (ak ho nájde prosím pošlite mi ho).
Je to úplne logické. Sme zavalení tonami obsahu. Dnes môže ktokoľvek napísať čokoľvek. Je veľmi ťažké prečítať si všetko. Ako povedal Abraham Lincoln :
"Neverte všetkému čo nájdete na internete" - Iba žartujem:)
Osobne sa mi podarilo toto faux pa. Denne si prechádzam stovky tweetov ohľadom odpadov a nelegálnych skládok. Niekedy je ich strašne veľa podobných. Je ťažké sútrediť sa, nájsť ten správny
Môj zavádzajúci príspevok o evankuácii Los Angeles |
Niektoré si len rýchlo prebehnem pohľadom. Sústredím sa na kľúčové slová, ak sedia nahodím ho do časovača.
Kľúčové slová sedeli tak som daný príspevok zazdieľal a o obsahu moc nerozmýšľal.
Našťastie ma administrátor konta Storyteller upozornil, že autor správy je imaginárna skupina ľudí, ktorá hrá eRPéGéčky (druh počítačových hier). Zazdieľal som jasnú blbosť. Keby bolo celé LA evakuované tak by toho boli plné správy, no nie?
Ako sa dá daný prúser vyžehliť? Mali by ste daný príspevok ihneď vymazať a tváriť sa, že sa nič nestalo? Nemyslím si.
Poďakujte a ospravedlňte sa
@cohortsofbedlam ouch, really? Sorry for that :/ My mistake...should think twice....if LA was evacuated it should be in all the news :)
— TrashOut (@TrashOut_en) December 30, 2013
Tak znie moja rada. Poďakujte sa osobe čo vás upozornila na preklep a ospravedlňte sa, že ste niečo také dopustili. Nalejte si trocha oleja na vašu hlavu. Ukážte, že sa za to doslova hanbíte. Teda, ak je tomu naozaj tak. Nie je nič horšie ako keď ste falošní na sociálnych siaťach. Ľudia vás rýchlo prekuknú.
Ako by ste problém so zazdieľaním nepravdivej informácie riešili vy?
Pomaly sa dostávame k poslednej chybe, ktorá je žiaľ stále veľmi častá. Akosi zabúdame na ľudskú lenivosť a zaneprázdnenosť. Alebo proste len...
Zabudnete vložiť link
Poviete si. Nič sa nedeje. Veď ľudia sa aj tak o moju udalosť, vec alebo produkt zaujímajú a tak si to vygooglia sami. Nie, nevygooglia!
Nič nie je ďalej od pravdy ako predstava, že ľudia budú tráviť čas hľadaním tej správnej adresy.
Nič nie je ďalej od pravdy ako predstava, že ľudia budú tráviť čas hľadaním tej správnej adresy.
Ak chcete aby ľudia vykonali ten jeden, konkrétny úkol, v mojom prípade aby si pozreli live stream (živý prenos) z TEDxTrnava, tak im to musíte všetko dať ako na striebornom podnose, musíte do príspevku vložiť hyperlink. Zabudli ste ho tam dať?
Nevadí, existuje jeden veľmi jednoduchý spôsob ako to napraviť. Viete ako na to? Len si rozkliknite príspevok a vpravo hore nájdete "Upraviť príspevok" vďaka ktorému doplníte hyperlink. URL adresu ("stránku") na miesto kam chcete dostať ľudí.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára