dostali ste príspevok na začatie podnikania? A plníte si svoje povinnosti? Pevne verím, že áno.
Jednou z povinností príjemcu príspevku na začatie podnikania je polročná písomná správa pre ÚPŠVaR.
Kto a kedy podáva polročnú písomnú správu?
![]() |
zdroj: istp.sk |
Polročnú písomnú správu je povinný podať každý, kto prijal príspevok na začatie podnikania. A to dva krát do roka.
Spomeniete v nej, ako ste využili príspevok k dvom dátumom.
- Do 30.6 v danom roku
- Do 31.12 v danom roku
Nebojte sa, nemusíte sa náhliť, stačí keď odovzdáte správu do 3 mesiacov od uplynutia polroka, za ktorý správu podávate. No čím skorej, tým lepšie. Aspoň sa vám bude ĺahšie "vymýšľať" :D
To znamená, že za druhý polrok (1.7 - 31.12) do 31.3. respektíve za prvý polrok (od 1.1 do 30.6) to je do 30.9. 201X
Čo musí obsahovať správa pre ÚPŠVaR?
Ktoré časti obsahuje správa? To si pozrite v tomto modelovom príklade. Ďalej si rozoberieme čo by ste mali do nej napísať.
Prehľad o použití prispevku
Toto je jednoznačne najdôležitejšia časť celej správy. Hovorí o tom, ako ste využili príspevok.
Porovnávate v nej jednotlivé výdavky. Pozor aby rozdiel medzi plánovanými a skutočnými výdavkami nebol viac ako 15%. Inak musíte konzulotvať zmenu podnikateľského plánu.
POZOR - MAXIMÁLNA CENA POČÍTAČA MUSÍ BYŤ PRESNE TAKÁ AKO STE UVIEDLI V PODNIKATEĽSKOM PLÁNE.
Rozdiel nemôžete doplatiť z vlastných prostriedkov. Museli by ste vrátiť celú sumu príspevku (nie len za PC/notebook).
Čo vám poviem? Buzerácia zo strany štátu ako vyšitá
Informácie o skutočnom vykonávaní SZČ
Tam napíšete ako sa vám skutočne (ne)darí. Dajte tam pár teplých viet alebo sa trochu posťažujte, je to len na vás.
Informácie o dodržiavaní podnikateľského zámeru
Tu spomeňte niečo ako sa snažíte podľa vašeho najlepšieho vedomia a svedomia (really??? :P) a na čo ste príspevok minuli.
Deklarujte, že sa venujete tej činnosti na ktorú ste žiadali príspevok (aj keď to možno nie je tak úplne pravda)
Informácie o zabezpečení publicity
Tieto prekvapivo nepojednávajú o vašej publicite, ale o propagácii skvelej spolupráce s ÚPŠVaRom.
Tu spomente kde máte vylepené propagačné nálepy (ESF a neviem čo ešte), ktoré ste dostali od pani s ktorou ste vybavovali príspevok.
Infomácie o prípadných problémoch
Sami viete najlepšie čo sem napíať :)
Ďalšie informácie, ktoré by mohli mať vplyv na realizáciu dohody
Asi najzáludnejšia časť, ak to nechcete zabaliť a vracať celý príspevok, alebo jeho časť, prípadne nie ste vážne chorý, tak sem napíšte niečo v štýle:
"Neviem o žiadnych ďalších informáciách, ktoré by mohli mať vplyv na realizáciu dohody"
Ďalšie náležitosti
- Obchodný názov (často len meno a priezvisko)
- Adresu
- IČO
- DIČ
- Číslo dohody (nájdete na nečakanom mieste, v dohode, hneď na prvej strane)
- Kód projetu (na kaďyej strane dohody s úpšvarom, dole)
Ak vám vznikla povinnosť platby do sociálnej poisťovne, tak raz ročne predkladáte potvrdenie Sociálnej poisťovne, o tom, že vás evidujú ako SZČO a platiteľa na sociálne zabezpečenie.
Prajem veľa šťastia a pevné nervy pri tvorení.
Podeľte sa o vaše skúsenosti na úradoch v komentároch.
Podeľte sa o vaše skúsenosti na úradoch v komentároch.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára