Google

Featurebox horny

sobota 18. januára 2014

Ako napísať dobrú predajnú sms?

Ahojte, 

moja mamina robí v cestovke a dnes som jej pomáhal s SMSkou pre klienta. Chcela mu povedať, že pre neho našla vhodný hotel na Rodose.

Balast, balast a samý balast


Moja mamina je odborníčka na vykecávanie sa, zdvorilostné frázy a omyly v komunikácii. Často so sestrami lúštime čo nám vlastne v správe chcela povedať. Sme majstri v lúštení ale občas to aj tak nezvládame.


Ako vyzerala pôvodná ponuka?


Mame vyšla tá správa na tri SMSky. Začala v nej ani neviem čím, poskytla v nej asi trilión nepotrebných informácii. Až na konci bola konkrétne ponuka ( "Myslíte si, že toto môže byť?"), nasledovalo ďalšie vykecávanie a potom podpis.


Neospravedlňujte sa!


Najviac som sa smial na ospravedlnení: "Prepáčte, že vás ruším". Áno, je to pekné, ale pozrite sa koľko znakov vám to zaberie a pritom...
  • Nerušíte!
  • Ak rušíte, tak si človek proste zavrie sms a kašle na vás

Aká by mala byť štruktúra ponuky v sms?

  1. Hneď na začiatku dajte prijímateľovi vedieť čo od neho chcete (kúpi? rezervuje si? pocestuje? poistí sa?)
  2. Choďte k veci (uveďte všetky POTREBNÉ detaily, nezaťažujte ho tým, čo si vie vyhľadať aj sám)
  3. Budte osobní (keď správa nevyzerá ako hromadne odoslana má väčšiu šancu uspieť)
  4. Podpíšte sa celým menom (osobné údaje zvyšujú dôveryhdnosť)
  5. Uveďte organizáciu ktorú zastupujete (organizácia umožní prijímateľovi lepšie si vás priradiť)




Ako vyzerala naša sms?

Budem parafrázovať lebo si to nepamätám úplne presne a nemám mobil k dispozícii.

  • Može byť Hotel Roc, Rodos? - dávam vedieť čo od neho chcem, či to zoberie alebo nie
  • Od 20.6, 12 dní, za 3100€, katalóg str.242 - Všetky POTREBNÉ detaily (čas, doba, cena, kde nájde detaily) - čas sme uviedli preto, lebo mal podmienky na začiatok zájazdu
  • Pekné oslavy - sme osobní, práve dnes mal narodeniny, popriať nikomu neublíži
  • Peova mamina, Istá cestovka - podpis celým menom a názov organizácie, aby vedel kto mu píše a žena nežiarlila

Čo dodať?


Samozrejme každá sms je iná. Všetko záleží od toho ako dobre druhú stranu poznáte, aký máte vzájomný vzťah, či si vykáte alebo tykáte.

Držte sa však nasledujúcich zásad:

Musíte dať človeku jasne vedieť čo chcete, byť struční jasní a výstižní, v žiadnom prípade neškrtajte kľúčové slova.




Rada na záver:

Vyskúšajte si Twitter. V jednom tweete máte k dispozícii iba 140 znakov (čo je o 20 menej ako v sms). Po tom ako napíšete "geniálny" tweet dajte to niekomu prečítať či vás pochopil :)

Budem vám držať palce pri vašich pracovných, ale aj osobných, sms

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

UA-51084172-1